היועמ"שית פסלה את הפיילוט לרחצה נפרדת במעיינות

אבי יעקב 4 Comment on היועמ"שית פסלה את הפיילוט לרחצה נפרדת במעיינות

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הודיעה לשרה להגנת הסביבה סילמן כי המתווה שסוכם על רחצה בהפרדה מגדרית במעיינות לציבור החרדי לא יוכל להתקיים. תגובות סוערות וזעם רב סביב ההחלטה המפלה והמקוממת. "שוויון רק לשמאל. זכויות אדם לא כוללות את החרדים"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

גלי בהרב מיארה נפגשה עם השרה להגנת הסביבה עידית סילמן ומסרה שלא ניתן לקיים את פיילוט להפרדה מגדרית במעיינות הטבע בלא חקיקה מתאימה. בפגישה אמרה היועמ"שית כי עצם האפשרות לרחצה נפרדת היא פגיעה בשיוויון.

כזכור, אמש, פנתה השרה להגנת הסביבה עידית סילמן לעו״ד גלי בהרב-מיארה, היועצת המשפטית לממשלה שאמורה להכריע בנושא ודרשה לקבל החלטה מיידית בנושא.

בשבוע שעבר הודיעה סילמן כי הפיילוט לרחצה בהפרדה ייצא לדרך עם הקצאת חלונות מעבר לשעות הפעילות הרגילות באתר עין חניה שבהרי ירושלים ובשמורת עינות צוקים הסמוכה לים המלח "ללא פגיעה בכלל הנופשים". עם זאת, ברשות הטבע והגנים אמרו כבר אז כי לא יוכלו להתחיל בכך ללא אישור של משרד המשפטים: "אנחנו ממתינים לראות אם יהיה אישור", אמרו גורמים ברשות.

נזכיר כי מדובר בפיילוט שעליו התחייבה השרה כבר לפני מספר חודשים, אז דובר כי בקיץ תתאפשר רחצה בהפרדה בשמורת עינות צוקים ובגן השלושה (הסחנה) לאחר שעות סגירת האתרים ועד 22:00 בערב, אלא שההחלטה לאפשר כניסה לשמורת טבע בשעות הערב, בניגוד למדיניות ההגנה על הסביבה והטבע, גררה ביקורת חריפה.

לאחר מכן הוחלט כי הפיילוט בעינות צוקים יתקיים בימים רביעי וחמישי בשעות 8:00-6:30 בבוקר. בעין חניה, הנמצא בגן הלאומי נחל רפאים – הרי יהודה, הפיילוט נקבע לימים ראשון ורביעי בשעות 20:00-17:00. הסחנה לא יהיה בשלב זה חלק מהפיילוט. עם זאת כאמור בהרב-מיארה מנסה לבלום את המהלך, וטענה כאמור כי נדרשת חקיקה כדי ליישמו.

בסביבת השרה סילמן תקפו את ההחלטה: "החתירה לשוויון ופלורליזם מסתיימת כאשר מדובר בצרכי הציבור החרדי והערבי".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני מסר בתגובה: "במשרד הייעוץ המשפטי לממשלה, המילה 'שוויון' קיימת רק בציבור מסוים ולא כאשר מדובר בציבור החרדי, הדתי והערבי. מעיינות הטבע בישראל ניתנו לכולם ולא רק לציבורים מסויימים. מישהו יכול להסביר לי למה האישה החרדית שרוצה רחצה נפרדת לא מגיע לה שוויון?"

גפני המשיך ותקף: "המערכת הזאת היא אנטי חברתית, חסרת כל רגישות לצרכים השונים של אוכלוסיות בחברה הישראלית, גברים ונשים, והם מחליטים ועושים רק מה שנוח להם. מדובר בהחלטה מעוותת של המערכת, שדווקא השרה להגנת הסביבה ניסתה להביא בין כלל הציבורים ללא פגיעה בכלל הנופשים, אך בצד השני כנראה לא מעוניינים בהסכמות. החוק שלי להסדרת הנושא מונח על שולחן הכנסת ובהעדר הפיילוט שתוכנן – נצטרך לקדמו, כדי שגם הציבורים המעוניינים ברחצה בהפרדה יוכלו ליהנות ממשאבי הטבע בישראל".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס הגיב: "רק יועמ"שית מנותקת מהעם ומתנשאת עליו, מסוגלת להתעלם מצרכיהם וצרכיהן של מיליוני (!) אזרחים, גברים ונשים, חרדים, דתיים ומסורתיים, המעוניינים במעט אתרי נופש לרחצה נפרדת בימי החופשה".

"אחר כך יספרו לנו ש'שומרי הסף' שומרים על הזכויות שלנו. מתברר שהם שומרים רק על הזכויות של מי שמתאים להם. זו עוד סיבה למה צריך בדחיפות להזיז מהתפקיד את מי שלא נבחרה על ידי העם ואינה מכירה את צרכיו".

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "החלטת היועמ"ש מוכיחה שוב ושוב. במשרד המשפטים זכויות אדם שייכות רק לציבור החילוני ומפגיני קפלן וכן מחבלים ובני משפחותיהם. הציבור הדתי והחרדי ונפגעי הטרור לא יקבל כל סעד משפטי שם. הדבר מצער ומקומם ומוכיח שוב כמה חייבים רפורמה משפטית שתדאג באמת לזכויות אדם של כלל אזרחי ישראל.



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    מי קבע שנבחרי הציבור חייבים לסור למרותה ?

  2. 3

    בושה וחרפה
    איפה חופש הדת

  3. 1

    וכל הרשעה כולה כעשן תכלה כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ